Pagini

Autor

Fotografia mea
Sacele, Brasov, Romania
Sindromul omului cu rucsacu'n spinare!

31 ianuarie 2010

Cupa Memoriala “ Dorel Jercan si Cosmin Conut”

30 Ianuarie 2010 Zarnesti
In primul rand as incepe sa descriu scopul cu care a fost organizat acest concurs , acela de a ne aminti de Dorel Jercan si Cosmin Conut , doi dintre cei cinci alpinisti care si-au pierdut viata in avalansa din 18 ianuarie 2004 in Valea Morarului din Muntii Bucegi in cadrul unui concurs de schi-alpinism .Aceasta Cupa Memoriala a fost de organizata de fosti prieteni a celor comemorati , majoritatea dintre ei fiind si ei prezenti in acea zi neagra din istoria alpinismului romanesc la acel concurs , dar insa ei au avut mai mult noroc si acum sunt in viata si au ocazia sa-i comemoreze pe fostii lor prieteni. Dintre organizatori a facut parte si Ciprian Lolu , avalansa luandu-l si pe el , numai ca el a fost mai norocos si a fost dezgopat in timp util.


De acasa am plecat de vineri seara si am dormit la Dani Spulber. La el am facut ultimele pregatiri ale echipamentului.
La pensiune m-am intalnit cu Cornel si cu cei mici , care venisera pentru a face poze. Cornel s-a hotarat pe la sfarsitul saptamanii sa participe , in conditile in care nu a schiat niciodata. Apoi au venit si Nicu , Andreea, Luci , Iulia, Smendre si Romeo.
La 9 jumate a fost sedinta tehnica si apoi ne-am deplasat cu toti spre locul startului. Erau prezenti 56 de concurenti , majoritatea dintre ei ne erau prieteni , numai lume buna.

sedinta tehnica
Se da startul si toti o luom la fuga cel putin cei din preajma mea .S-a plecat cu focile pe schiuri , prima urcare din concurs fiind urcare . Ma simteam destul de bine , nu aveam probleme cu respiratia , si tineam ritmul primilor . Primul post : foca jos si la vale , pana mi-am dat foca jos si mi-am fixat legatura si am plecat din post am pierdut legatura cu primii . Prima coborare , ‘ blana ‘ la vale , am mai recuperat putin din timpul pe care l-am pierdut in primul post .





Postul al-II-lea : foca pe schiuri si la deal ; dau schiurile jos , pun foca pe schiu , si cand sa prind claparu in legatura nu mai nimeream punctele, dai si nervi si injuraturi . M-ai trageam cu ochiu la ceilalti participanti , ma intreceau in prostie. La un moment dat il vad si pe Nicu , intra-n post sta cred ca jumate de minut si a plecat. Imi prind si eu legatura si ii dau la deal , urmeaza ce-a de doua urcare , si cea mai lunga , cu aproximativ 600 de metri diferenta de nivel. Plec din post si incep sa depasesc oameni , numai stiu cati , dar multi , l-am depasit si pe Nicu. Aceasta urca includea si o proba de carat schiurile in spate fiind o portiune cam de 200 m diferenta de nivel prin padure , pe unde nu se putea intra cu schiurile.






Restul concursului s-a desfasurat cam la fel , ce castigam pe urcari si coborari , pierdeam in posturi .
In total concusul a avut 4 urcari si 4 coborari , avand o diferenta de nivel pozitiva de +1050 m si diferenta negativa -700 m si s-a desfasurat pe o lungime de circa 10 km.

Am reusit sa termin cursa in 1h si 40 min., clasandu-ma pe locul 20 la general si pe locul 5 in cadrul categoriei 18-22 ani.
Si restu s-au clasat destul de bine , din ce rezulate mai tin munte : Nicu 1h 52, Manu 1h 56, Andreea 2 h si 18 , Smendre 2 h si 20, Luci a mers impreuna cu Iulia , si au facut 2 h 40, Teo mica 2h 56 iar Cornel 3 h si 12.


A fost un concurs foarte fain , si un lucru bun a fost ca au fost oameni multi .

As vrea sa il mai felicit pe Cornel pentru perseverenta de care a dat dovada, el mergand aproximativ toata cursa cu schiurile in spate. El a avut parte de cele mai multe aplauze si incurajari , detronadu-i cu mult pe castigatori , ce sa mai , a fost omul zilei !

Cornel -'omul zilei'

La premiere au fost prezente si familile celor care si-au pierdut viata in 2004 si s-a tinut un moment de reculegere .

2 comentarii: