Pagini

Autor

Fotografia mea
Sacele, Brasov, Romania
Sindromul omului cu rucsacu'n spinare!

13 februarie 2014

2013 in cifre

Anul 2013 a fost un an plin pentru mine, a fost un an cu de toate, de la momente de tristete, la momente de extaz, un an cu impliniri, dar si cu dezamagiri. Un an petrecut intre prieteni, in mijlocul naturii. La sfarsit am tras linie si per total a fost un an foarte bun, in care am progresat mult si am invatat multe.  Acum a venit timpul sa analizez ce si cum, unde am facut bine, unde am gresit, pentru a nu mai repeta greselile si in 2014.

Realizari:
-285 000 m diferenta de nivel cumulata in 2013;
-Alergare montana: 2600 km cu 140 000 m diferenta de nivel in 128 de zile;
-Schi de tura: 135 000 m diferenta de nivel, in 111 zile;
-Mountain Bike: 600 km cu 10 000 m diferenta de nivel;
-26 de concursuri, dintre care 10 schi de tura, 15 alergare montana si unul de mountain bike;
-10 clasari pe podium la schi de tura si 12 la alergare montana;
-Mont Blanc Fast&Lite. Tura rapida pe Mont Blanc,singur, in echipament minim, respectiv in adidasi;
-am organizat impreuna cu CPNT-ul Brasov Marathon si Marathon 7500;
- impreuna cu Asocitia Sport la Orice Varsta am consolidat seria Trail Race: Retezat Trail Race,  Vertical Trail Race Busteni, Corcova Trail Race si Azuga Trail Race;
-cel mai bun rezultat: Maraton Piatra Craiului, loc III Open, Loc II categoria 18-29 ani, timp 3.59;
-obiectivul anului indeplinit, castigarea seriei Carpathian Man;

Partea mai putin frumoasa, doua accidentari, entorsa de gradul doi a gleznei si o taietura urata in genunchi ce a trebuit cusuta.

Chiar daca nu mai am nici suficient timp si nici suficient chef sa mai scriu pe aici, incerc macar sa fac niste retrospective. De fel, ce am facut pe la concursuri postez pe facebook. Pentru a nu se pierde aceste ganduri,  am sa le include in aceasta postare.

Pentru sezonul de schi-alpinism, click aici.

Intre cele doua sezoane, de schi si de alergare, am luat parte la o mica bucata din aventura lui Lucian Clinciu, TransCarpathians Run. Detalii aici

Odata cu Ecomarathon am inceput sezonul de alergare montana 2013. Aici m-am clasat pe 8 la Open si pe 7 la categoria 23-39 ani. Am reusit sa-mi imbunatatesc timpul din 2012 cu 15 minute. Am avut un inceput de cursa bun, dar spre final rezervele mele s-au diminuat. Am tras prea tare la inceput si m-a costat la final, piezand rimp pretios si 2 pozitii.  


 Apoi la Hit The Top, am zburat la vale. Locul V in 2 ore 10 minute.

Dupa Hit The Top, eram intr-o forma excelenta si aveam planuri foarte marete pentru Hercules, dar a trebuit sa primesc o palma dureroasa rau. In timpul unei alergari in Padurea Baneasa, am calcat stramb foarte nasol. Dupa o vizita la urgente, doctorul a concluzionat: entorsa de gradul II provocata de un traumatism foarte puternic, 14 zile repaus total, 30 de zile pana cand pot relua antrenamentele....

Hercules Maraton, o cirsa superba.. La doua zile dupa accidentarea de la glezna, simtindu-ma destul de bine cu o seara inainte si in dimineata cursei, m-am hotarat sa iau totusi parte la aceasta cursa. Din start mi-am scos orice fel de obiective din cap. Am plecat foarte usor, iar pe coborari am mers foarte prudent. Din Bogaltin, cam jumatatea maratonului, am tras un pic mai tare pe urcae, apropiindu-ma la 3 minute de locuri 2 si 3 open, apoi am pastrat constanta distanta, pana la ultima coborare, unde am mers foarte prudent. De mult nu m-am mai simtit asa de bine intr-un concurs, nu ma interesat timpul, cine e in fata, cine e in spate, ma interesat doar sa ma ascult pe mine, sa ma simt bine, sa ma bucur de peisaje si de faptul ca pot alerga. La final am terminat pe IV Open si pe III la categoria 18-29 ani cu timpul 4.23..

Pentru a deveni Carpathian Man, a trebuit sa rezist cu o glezna subreda la cele 3 zile de incercari ale  Bike Marathon 3 Munti.

La Retezat Trail Race nu puteam sa lipsesc si m-a costat destul de mult. A fost o cursa dureroasa. Locul 7 Open si Locul I la Echipe. A fost o cursa de zile mari, cu o concurenta crancena si un traseu pe masura, a fost Sky Running de Romania. RTR-ul este una dintre cele mai spectaculoase curse din Romania si poate concura lejer cu curse consacrate de afara.

Profilul nu foarte tehnic, nu mi-a recreat mari probleme la Apuseni si am putut sa fac cea mai buna cursa de dupa accidentare. La fel ca in fiecare an, dar parca anul acesta cel mai mult, la Maraton Apuseni, m-am simtit hoinar prin trecut. Bucla noua este de-a dreptul geniala, la un moment dat am fost nevoit sa ma opresc sa admir acele locuri frumoase. Am reusit sa fac un concurs ca la carte, pentru conditiile existente. Am plecat incet, m-am incalzit bine, m-am bucurat de alergare si de traseu. Spre final am inceput sa trag de mine si sa atac grupul primilor 3, care au fost in fata mea constant cu 5 minute. Chiar daca majoritatea cursei am fost pe 4, ultimii 5 km i-am facut la un ritm infernal si astfel am reusit sa trec de Florin Munteanu si sa termin al treilea la general si al doilea la 18-29 ani. Maraton Apuseni a fpst un cadou de ziua mea.

Cu moralul ridicat am atacat si Bate Toaca-Ceahlau, dar cineva iar m-a tras de urechi si mi-a adus aminte ca exagerez. Bate toaca a fost pentru mine al 8-lea concurs in decurs de o luna si 4 zile, luna in care m-am chiunuit cu accidentarea de la glezna. Dupa Apuseni nu am reusit sa ma recuperez asa cum as fi vrut iar glezna m-a incetinit mult pe coborarile destul de tehnice. La final am terminat al cincelea si al doilea la categoria 18-29.  

Dupa tot acest amalgan, la Cozia am participat doar din motive umanitare. La final am terminat al doilea, dar m-am chinuit un pic pe coborare.

Cam asta a fost prima parte a sezonului. A urmat multa fuga pe traseul Marathon 7500, acumuland mult volum. Cateva zile prin zona Bratei, intre Leaota si Bucegi.

Ne avand alte planuri nu am ratat un concurs acasa la mine, Cheile Rasnoavei Adventure.  M-am simtit bine si am reusit sa castig cursa.

Apou am terminat al doilea la Cindrel In Alergare, cu timpul 3.41. Am reusit sa-mi apar pozitia din anul precedent, podiumul la open fiind identic cu cel din 2012( 1-Adi Bostan, 3- Radu Milea)

A urmat un concediu productiv in Franta, Chamonix, Mont Blanc. Detalii aici.

La intoarcerea din Franta, m-am oprit si la Iorgovanu Night Run, unde am facut-o de oaie.  Am dat cu genunchiul de un lapiez de calcar si m-am ales cu o taietura de 4 cm, pana la os, in genunchi. Asa avariat, cu carnea balanganit, am reusit sa duc la capat coborarea de 1000 de m diferenta si sa termin pe 5 Open si pe 3 la categorie. Greul a urmat dupa cursa cand la 2 noaptea, eram la spital in Lupeni si o tanti sictirita imi punea copci si urmatoarea saptamana, cand nu am putut sa ma dau jos din pat. Ma ajuta maicamea sa merg la baie si sa ma imbrac.

Au fost momente grele, cand aproape am si plans, dupa atata munca sa vezi ca esti o leguma, e foarte greu. De abia atunci realizezi ce important este sa fi sanatos.

Dupa 10 zile mi-am scos copcile si am inceput sa alerg usor, dar m-am ales cu o super febra musculara si asta cu 2 zile inainte de UTF.


La Ultra Trail Fagaras nu aveam cum sa lipsesc… indiferent de situatie… Au fost 3 zile de chin, 3 zile de strans din dinti. Din pacate nu am putut sa ma bucur de peisaj, in schimb cel mai mare noroc al meu, a fost coechipierul meu, Vlad Florin-Danut, care a avut rabdare cu mine si m-a ajutat incredibil de mult. Mersi Florin, esti mare!  Locul II la final a fost o rasplata bine meritata si m-a adus cu o treapta mai sus in castigarea titlului si seriei Carpathian Man.

UTF-ul este un concurs la superlativ, cu 3 etape, 2 zile de munte, 75 km, +5500 diferenta de nivel si o mare familie de prieteni. Multumim Lucian Clinciu.

Chiar daca m-am hotarat cu 2 zile inainte sa particip la Ciucas Trail, datorita oboselii si accidentarii de la genunchi, nu am avut nici un obiectiv, m-am dus sa ma bucur de tura. cu toate acestea am facut o cursa excelenta, terminand al treilea traseul semimaratonului, intr-un timp destul de bun, 2.04, la 2 minute de locul1.

Dupa Ciucas, tot universul a gravitatin jurul MPC-ului, care din pacate, sau din fericire, s-a amanat cu o luna. Sarind peste MPC, a urmat Sugas Trail Running, unde m-am clasat pe pozitia 3 Open la traseul lung. chiar daca a fost o cursa mult prea plata pentru gustul meu, am realizat un timp foarte bun pe cei 25 km cu 1100 diferenta, 2 ore fix.

La o saptamana distanta a avut loc si Azuga Trail race, unde am obtinut un onorabil loc III Open si al doilea timp la urcarea pe partia Sorica (23'31''). La fel ca la orice concurs din seria Trail Race, Asociatia Sport la Orice Varsta s-a ridicat la inaltime si a iesit un eveniment de nota 10+.

Anul s-a incheiat cu Maraton Piatra Craiului si nu se putea incheia mai bine. Cu toate ca nu am avut un sezon excelent, din cauza celor 2 accidentari, la final am reusit cel mai bun rezultat al meu ca alergator montan, un loc pe podium la MPC si un timp excelent, 3.59.

A sasea participare la MPC si aniversarea a cinci ani de alergare montana, mi-au indeplinit inca 3 vise: sa castig Seria Carpathian Man, sa ies pe podium la MPC si sa scot sub 4 ore la MPC.

Se schiteaza noi orizonturi si acum, cand toata munca mi-a fost rasplatita, dorinta si puterea de a face aceste lucruri sunt si mai mari. 

In 2013 i-am avut aproape, m-au ajutat si de aceea le multumesc: Sponser Sport Food Romania, Compressport Romania, Livezile Dobrinoiu, CPNT Brasov si Asociatia Sport La Orice Varsta.

\
Un 2014 cu multi kilometri verticali va doresc,
Numai Bine!

4 comentarii: