Pagini

Autor

Fotografia mea
Sacele, Brasov, Romania
Sindromul omului cu rucsacu'n spinare!

22 iunie 2011

Bucegi- Pe traseul de 7500- Partea I

15-16.06.2011

Eu si Postoaca

Bucegi: Busteni-Babele-Pestera-Omul-Ref. Tiganesti-Omul-Gura Diham-Bucsoiul-Diham-Predeal

Marti seara il sun pe Postoaca, daca n-are chef de un Bucegi, ceva pe tura de 7500. Zis si facut, de dimineata ma trezesc pe la un 6, trec pe la facultate si apoi inapoi acasa sa-mi fac bagajul.

Planul era simplu, mergem cat putem, pe zi, pe noapte nu conteaza si ne intoarcem joi dupamasa sau vineri dimineata, ca domn Postoaca trebuia sa ajunga in Bucuresti la o nunta.

La noi am luat doar un sac de dormit si 2 folii de supravietuire.

Intalnirea era in trenul de 16 spre Busteni, numai ca legatura lui Postoaca a intaziat 40 de minute si astfel el a pierdut trenul. In acest caz, ne-am suit in primul accelerat si dupa o mica discutie aprinsa, nasul a acceptat 5 lei pentru amandoi.

In Busteni am mai facut ceva cumparaturi si la 19.30 am intrat in traseu, incepand cu Valea Jepilor, traseu denumit Jepii Mici.

Si asa am inceput sa urcam noi pe inserat, spre inaltimile Bucegilor. Pana la Cabana Caraiman am mers pe lumina iar pe platou spre Babele, am savurat ultimele raze de lumina ale zilei. Dupa Cabana Babele s-a lasat bezna si am trecut pe frontale.

Karma - Fii Amurgului

Cascada Caraiman
apus

De la Babele am continuat pe cimitirul elefantilor spre Pesterea, iar din Pestera am atacat Obasia Ialomitei spre Omul

Dupa ramificatie cu Valea Sugarilor si Valea Doamnelor am luat o pauza de masa. In timpul pauzei ,am observant luna si ne-am speriat, era asa rosiatica cum n-am mai vazut-o niciodata. Apoi pe drum mi-am adus aminte ca vazusem la un status pe mes, ceva de eclipsa si atunci am facut conexiunile. Frumoasa surpriza, cred ca daca am fi stiut nu am fi prins asa senin.

Spre Mecetul Turcesc a trecut eclipsa si luna plina dadea o lumina ce nu cred, ca am mai prins vreodata pe munte. Astfel din Saua Cerbului am stins frontalele si am mers doar pe lumina lunii. A fost o senzatie unica, putem vedea cate 5 stalpi indicatori, se vedeau forma bolovanilor de pe jos, puteai citi pe indicatoare, foarte frumos. Acestea sunt adevaratele moment pe care le poti trai si ma consider norocos ca am prins o astfel de vreme. De peisaje nici nu mai spun, doamne cum se puteau vedea toate muchiile Bucegiului, ce sa mai, o nebunie.

Pe la 1 am ajuns si la Omu, aici, iarasi ceva necaracteristic, nu adia deloc vantul, ceea ce la Omul, eu nu am prins nici odata. Pe aici cred ca am stat zeci de minute bune, sa admiram privelistea si apoi am luat-o spre Varful Scara, apoi Coltii Clincei si am coborat la Refugiul Tiganesti, unde ne-am pus la somn.

Cu toate ca era miercuri seara, in refugiu mai erau doi oameni. Pana am mai si mancat s-a facut 3. Apoi am pus o folie pe prici si apoi amndoi intr-un sac. De frig nu pot spune ca mi-a fost frig, doar ca a fost destul de nasol sa stai direct pe priciul rece. Cu sacul doar ne-am invelit si era destul de cald, numai ca am cam regretat ca nu am luat si un izopren.

De dimineata a sunat ceasul la 6, dar ne-am trezit pe la un 9 si pana am mai lenevit un pic pe afara, s-a facut in jur de 11.

Apoi am urcat din nou la Omul si am coborat pe Valea Cerbului, planul fiind sa urcam la Omul din nou pe Bucsoiul si sa coboram in Simon prin Batrana.

Numai ca pana am cautat si scurtatura intre Poiana Costilei si Gura Diham, am cam pierdut timp. Pe la 3 eram in Gura Diham si am hotarat sa ne despartim, Postoaca urmand sa plece acasa, iar eu sa urc pe Bucsoiul in Omul si sa cobor si sa dorm in Batrana.

poza de grup

Pe la 4 am plecat din Gura Diham, am alimentat cu apa in Poiana Izvoarelor si apoi tot la deal spre Bucsoiul. Cum am mers destul de tare, dupa intersectia cu Brina Caprelor ce vine din Malaiesti, m-am taiat si chiar daca mai aveam putin pana pe Varf, mi s-a facut urat sa raman singur peste noapte si cum era destul de tarziu aproape 19, am facut cale intoarsa.

Am coborat inapoi in Prepeleag, apoi spre Diham si pana in Predeal am alergat. La 21 eram in Predeal si apoi de aici am venit cu Stopul.

Aceasta a fost partea I, partea a-II-a a constat in toata tura de 7500 si a avut loc la o zi distanta, dar aceasta este o alta poveste, cu care voi revenii. De asemenea voi revenii si cu o descriere detaliata a intregului traseu al MARATHON 7500.