Pagini

Autor

Fotografia mea
Sacele, Brasov, Romania
Sindromul omului cu rucsacu'n spinare!

29 octombrie 2010

Valea Alba

Cand:29-10-2010
Cine:Eu si Ioana(aka Pisi)
Unde : Valea Alba- Costila- Cruce-Caraiman-Valea Jepilor ; Bucegi



O melodie care se potriveste stării de spirit a turei


Ma suna Pisi, joi seara, daca n-am chef a doua zi de tura. Cum eu nu stiu sa refuz :)), a ramas stabilit ca facem ceva tura in Crai, urcam la Ascunsa si vedem noi de acolo.

Zis si facut, ne dam intalnire la trenul de 8, numai ca, un pic adormiti cum eram noi, am reusit performanta de a ne pleca trenul din fata. In momentul acela, mie mi-a venit direct in minte Bucegi- Valea Costila. Pisi vroia Crai, vroia sa mergem sa cautam ceva autobuz, sau ocazie. Intr-un final o coving sa mergem in Busteni, ca urcam pe Alba.

Pentru inceput Alba a fost doar pretext ca sa o conving sa mergem in Bucegi. Pe tren spre Busteni, am inceput sa-i sugerez de Valea Costila, iar pana in Busteni am si convins-o.

In Busteni vreme faina rau, vizibilitate foarte buna, cum doar primavara si toamna poti avea. Pe la 10 am plecat de la Caminul Alpin, cu directia Refugiul Costila. Insa pe drum, uitandu-ne pe Seaca Caraimanului, am observat ca pe aceasta este gheata si zapada. Apoi am inceput sa ne indoim de traseul pe care il vom face, mai ales ca nici unul dintre noi nu mai fusese pe Valea Costilei. Dupa ce am mai dat si cateva telefoane, am decis ca cel mai bine este sa urcam pe Alba.

trecere din toamna in iarna

La Ulcior ne-am aprovizonat cu apa si apoi pana La Verdeata nu a mai fost mult. In apropiere de Poiana La Verdeata a inceput sa-si faca aparitia si zapada. Daca pe versantii cu expozitie sudica totul era frumos, o toamna ca-n povesti, pe versantii cu expunere nordica, alta era treaba, aici deja iarna isi face simtita prezenta.
Muchia Picaturii
Fisura AlbastraPoza de grup la intrarea in vale si la deal. Zapada prezenta era destul e ok, in strat subtire si destul de proaspata. In unele locuri mai era gheata, dar se putea usor ocoli aceasta. Conditiile atmosferice erau favorabile, vizibilitate maxima, temperatura destul de scazuta, dar asta pentru ca eram la umbra.
intrarea in vale
Valea Alba
poza cu dedicatie:)

Un moment mai important a fost acela in care ne-am intalnit cu 2 lupi, care mancau o capra neagra exact in firul vaii. Cu toata ca la inceput incercam sa cred ca sunt doar niste caini, culoarea cenusie, botul negru si privirea aceea dura ma contraziceau. Cu mari emotii, am reusit sa-i ocolim cumva, fara ai deranja de la masa.


diferenta intre expozitia sudica si cea nordica

Iesirea din Valea Alba, sau intrarea in Valea Alba din platou; In trecut Valea Alba era marcata cu triunghi galben, pe alocuri mai este vizibil acest triunghi galben

Dupa ce am ajuns in platou, am facut o pauza de masa, apoi am luat-o la vale pe traseul clasic, Cruce, Caraiman, Valea Jepilor Busteni.
Rupicapra Rupicapra

Cascada Caraimanului

In gara in Busteni, am vorbit cu Iuli, si astfel pentru urmatoarea zi am planificat o tura in Crai, dar asta e o alta poveste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu