Pagini

Autor

Fotografia mea
Sacele, Brasov, Romania
Sindromul omului cu rucsacu'n spinare!

7 iulie 2010

Bike Marathon 3 Mountains

3 Munti , Lantul rupt de 3 ori , Locul 3 , 2 etape, 2 zile ,2 perechi de papuci rupti
95 km -3050 m dif de nivel –O super competitie

Bike Marathon 3 Mountains , sau mai pe scurt 3 Munti , este primul concurs de MTB din Romania care de desfasoara pe 2 etape.

Concursul a continut 2 trasee : A si B . Diferenta dintre trasee a fost ca in prima etapa , traseul A , a avut cu 15 km si 600 de m de nivel in plus fata de B. Etapa a –II-a a fost identica pentru cele 2 trasee. Muntii strabatuti sunt : Piatra Craiului, Bucegi , Leaota .Eu am ales sa ma inscriu la traseul B .

Am plecat de vineri seara spre Moieciu , fiind cules de Hoinarii din Brasov. Pe la 12 noaptea am ajuns si noi in Cheile Gradistei – Fundata , tabara de baza a cursei. Elena a instalat cortul , am mancat si apoi la somn .

De dimineata in Cheile Gradistei s-a strans numai lume buna , putina cei drept , dar buna , prieteni de pe munte sau de la concursuri. Incalzirea am facut-o pe acorduri AC/DC , Rammstein si Pheonix , toata atmosfera parca era mult mai destinsa decat la celelalte concursuri de MTB din tara .

ETAPA I

Pe la 9 si un pic s-a dat startul primei etape a concursului . Eu plec destul de bine , sunt in fata cu primii, il am pe Dani in fata , si ma tin dupa el . Dupa o portiune de push-bike , pierd cativa metri de el . Trecem de ceva gradini prin Fundata si dam in drumul asfaltat , unde eu m-am cam ratacit vreo cateva minute , deoarece trebuia doar sa traversam drumul ,numai ca eu m-am tot dus pe el.

Imi dau seama de greseala si ma intorc inapoi si incep sa recuperez din timpul pierdut . Din Fundata am coborat spre Moieciu de Sus , am dat intr-un forestier , apoi am dat in Valea Urdii . Apoi a urmat o urcare inapoi spre Fundata , unde aproape de sfarsitul urcarii , mi-am confirmat din nou imensul meu ghinion in mountain bike , respectiv cand am fortat putin pe o burta a drumului , mi s-a rupt lantul .

Prima reactie : aihou#@$%&%$#^*(*%$# , primul instinct : sa arunc bita , sa sar pe ea , sa-i rup spitele , dar dupa o mica concentrare , m-am resemnat , nu de alta da mi-am promis sa nu ma mai enervez . Si asa m-am retras pe marginea drumului si usor si calm m-am pus sa-mi repar lantul .

Primul care m-a depasit a fost Alex , care s-a oferit sa ma ajute , i-am zis ca nu are cu ce , apoi a trecut si Elena , si restul concurentilor .Reusesc intr-un final sa repar lantul si plec mai departe .

Am trecut drumul national si am continuat cu o coborare faina spre Ciocanu. Si asa am reinceput sa depasesc om dupa om , mai ales dupa ce a inceput urcarea spre Sirnea. Numai ca l-a sfarsitul urcarii , poc , lantul .

De data asta lucrurile am vazut totul mult mai relaxat , cu zambetul pe buze am constatat din nou ca s-a rupt lantul. Si ma pun din nou sa repar lantul , si evident iar incepe sa treaca lumea pe langa mine . La un moment dat un concurent mi-a oferit o cheita rapida de lant , Mersi inca o data . Numa ca io nu am pus-o prea bine si nici dupa un metru , iarasi poc .

Nu-i bai , de aici incolo Trail Running , numa’ bine ma si antrenez pentru maratonul din Ciucas. Pun lantul in buzunar si dai pe langa bita . Pe urcare alergam pe langa , pe plat sateam pe ea , si imi faceam vant cu un picior iar pe coborare n-aveam treaba .

Ajuns la Km 15 , in Sirnea , in CP , dau de Galiteanu care cand ma vede : Balane , ce-ai patit tata !!! , io :nimic , uite ma antrenez. Uitandu-se asa la mine i s-a facut mila , si mi-a zis ca nu ma lasa sa plec pana nu ma rezolva .

Intr-un final lantul e gata , numai ca o sa am interdictie la foaia mare , pentru ca lantul era foarte mic , numai atunci scosesem 6 zale din lant , plus ca era destul de mic dinainte de concurs.

Ung lantul , si o iau la pedala , in spate mai aveam doar 3 concurenti , deci eram pe locul 28 la traseul B.

Dupa o urcare scurta dupa CP , a urmat o coborare pe plaiurile din Sirnea , apoi traseul a continuat prin Valea Zbarcioara , la propiu , deoarece traseul era exact prin cursul de apa. Cunosteam zona asta , mai fusesem acum vreo 2 ani cu bitza pe aici , dar nu stiam ca traseul de concurs trece pe aici, deci a fost o surpriza. Pe aici a trebuit sa mergi rau , prin apa ce trecea de axul rotilor. Tin minte de cand am fost prima data pe aici , ca incercam sa nu ma ud , tot ma chinuiam ,ba pe dreapta , ba pe stanga , pana cand m-am udat si i-am dat blana pe mijlocul raului. De data asta i-am dat ,de la inceput blana pe mijlocul raului .

Zbarcioara ne-a dat in Moieciu de Jos . Aici m-am intalnit cu Rares , el abandona-se , si lui i-se rupsese de 3 ori lantul .Mananc niste banane , ceva branza , din post , beau niste Sponser , intre timp Rares mi-a uns lantul si apoi la deal spre Magura.

Urcarea a inceput destul de domol prin spatele unor case , dar s-a sfarsit aproape de Magura prin push-bike. A urmat o portiune prin Magura si apoi coborarea spre Prapastiile Zarnestiului , spre Badeana . Coborarea asta a avut o parte comuna cu prima urcare de Maratonul Piatra Craiului. Aici m-am intalnit cu Dani , el deja terminase partea pe care o avea in plus la tura lunga , era pe locul 3 .

In post la Badeana , stau cateva secunde de vorba cu el , ma intreaba nedumerit , ce-i cu mine de am mers asa slab , ii zic de ghinioanele mele . Beau niste Sponser , manac cate ceva si plec si eu la vreo jumatate de minut de Dani din post .

Drumul dintre Prapastiile Zarnestiului si Table il stiu aproape cu ochii inchisi. Am facut zeci de ture pe aici , fara bita cei drept ,dar nu conteza , sunt ca acasa . Astfel am intrat in Prapastii pe 24 la tura B si am ajuns la Table pe 10 . Dupa Cheile Pisicii m-am intalnit si cu Elena , era prima la fete , i-am zis comunicat ca are cam 10 minute , un sfert de ora fata de cea de pe 2 .Si ea avea ceva probleme cu frana , avea discul infranat .

Din Table s-a urcat in Curmatura Gropsoarelor si apoi s-a coborat spre Sirnea. Intre timp mai am de adaugat pe lista ghinioanelor ca mi s-e dezlipise si talpa de la papucul stang. Astfel pe o coborare pe un drum forestier plina cu bolovani , pe la 35-49 la ora simt ca-mi sare piciorul de pe pedala , dar talpa inca e prinsa de SPD si talpa se mai tine intr-o parte de papuc. Incerc eu cumva sa scot talpa , dar fara rezultat si asftel m-am ales cu cea mai naspa tranta pe care am luat-o cu bitza. A fost prima data cand casca si-a facut datoria, cu toate ca s-a cam crapat putin in spate.

In Sirnea m-am intalnit din nou cu Gali , m-o felicitat ca am recuperate bine . De aici a inceput si ploaia si a fost putin neconfortabil , adica un pic ,mai mult pe coborarea pe asfalt .Ce n-as fi dat in momentele alea pe un tricou cu maneca lunga sau pe o foita .

Intr-un final dau si in Drumul National , trec de acesta si dupa o coborare abrupta spre Cheile Gradistei Moieciu , reusesc sa-mi iau inca o tranta si sa-mi rupt de tot talpa . Ajung si-n drumul ce urca din Cheile Gradistei Moieciu in Cheile Gradistei Fundata , pun talpa in buzunar si toata urcarea am facut cand in alergare pe langa bitza , cand doar cu un picior.

Intr-un final ajung si eu la finishul primei etape dupa 6 ore si 11 minute , pe locul 10 la tura B si pe locul 3 la categoria -23 .

Primi 2 la categoria -23 au fost si primii 2 la open Traseul B , respectiv : Benghea Florin si Tiganescu Bogdan , amandoi ciclisti legitimati . Asadar , obiectivul pentru a doua zi a clasare cat mai buna la general .

La tura lunga clasamentul arata asa dupa prima etapa : 1 –Juganaru Razvan , 2- Manea Silviu , 3- Daniel Spulber , 4-Fodor Alex , 5 – Horatiu Campean .

A urmat pasta party , moment artistic al trupei de dans Amadeus din Zarnesti , condus de Geta . Atmosfera ce a urmatdupa concurs este cea ce lipste la celelta concursuri de la noi , acea atmosfera familiara , ca pana la urma asta suntem noi , o mare familie , cu aceleasi pasiuni , nu venim la concursuri doar sa castigam si sa avem rezultate cat mai bune .

Ne-am hidratat pe urma cu ceva hamei si ne-am bagat la somn pe la 9 jumate.

Etapa II

Pe la 7 m-am trezit si eu , cu multe dureri cauzate de cazatura de ieri, dar in schimb muschii nu aveau nimic , si eram chiar in forma.

Primesc o pereche de papuci , de la tipul care-mi dadu-se in ziua precedenta si cheita rapida de lant. Silviu mi-a adus o sa , pentru ca la cazatura din ziua precedenta am rupt si saua. Ma imbrac putin mai gros pentru ca toata noaptea a plouase ,afara inca era urat , si urma sa urcam pana spre 2000 de metrii, respectiv pe Bucsa . Iau un gel , un activator si haide la start.

Start etapa 2 . Prima jumtate de kilometru a fost identica cu cea din ziua precedenta , apoi a urmat coborarea din bucla 2 de la EcoMarathon , pana in Moieciu de Sus .A urmat Valea Popii si apoi Valea Moecel.

Traseul a continuat cu vreo 600de m de push-bike , alternati cu portiuni de stat pe bitza . Pe jos din cand in cand mai vedeam scris : « Haida tati pe bita ! » sau « Urmeaza push ! ».La inceputul urcarii eram impreuna cu Dani si Alex , dar apoi am ramas doar cu Alex.

La un moment dat simt ca mie imi se cam balangane piciorul in papuc , cand ma uit si papucul primit s-a rupt . Ma opresc imi scot si imi pun soseta peste papuc , apoi in CP 3 mi-a dat Pepi o sfoara cu care am legat papucul .

Intr-un final dam pe Varful Dudele , de aici s-a sfarsit urcarea si pana spre Bucsa e doar curba de nivel . Pe aici Alex a ramas in urma .

Coborarea spre Moieciu a fost dementiala , si locuri foarte tehnice si locuri rapide , de vis , toate lumea a fost super incantata , multumim Luci pentru tot acest concurs .

Valea Bangaleasa si Moieciu de Sus , la fel ca si la EcoMarathon , plin de cocalari imputiti . Numai aveam mult si ma dadeam jos la vreunul si ii faceam guler bita . Un alt dobitoc intr-un jeep’an mai avea putin si ma baga in sant , « sa te duci dracu cu toata familia ta de burtosi » , « cum adica ma depasesti », « uite asa » , asta a fost discutia in timp cel depaseam pe dobitoc .

Intre timp l-am depasit si pe Dani care avea pana . In Cheile Gradisteai Moieciu , in CP , il rog pe Rares sa-mi unga lantul , bag ceva in gura si apoi ultimii 5 km din concurs . Urcarea asta o stiu bine , pe aici trece bucla 2 din EcoMarathon , am fost si la antrenament pe aici .Pana am plecat din post a aparut si Dani cu Alex . Eu am plecat primul si apoi m-au cam presat din spate . Dani a reusit si a doua pana , iar Alex a tinut distanta constanta fata de mine .

Astfel am terminat si etapa II al 3-lea la tura B si am obtinut locul 3 la Categoria pana in 23 ani , traseu B

Am asteptat si sosirea celorlalti participanti , pasta party , premiere si Hoinarii m-au returnat inapoi in Brasov.

Una peste , peste alta , cel mai fain concurs la care am participat , traseul 10 +, organizarea excelenta , posturi bine alimentate , marcajul traseului ireprosabil . Poate ca io n-am apreciat asa mult peisajul , pentru ca-l stiu , dar ceilalti concurenti au ramas fascinati. Premiile au fost consistente , in ciuda numarului scazut de participanti , acestea au constat in bani , reduceri la produse Sponser , si primii 3 de la traseul A si primul de la restul categoriilor vor merge in Septembrie la un concurs in Italia , unde vor avea cazare si transportul asigurat .

VOI REVENI CU POZE CU MAI MULTE POZE

PS: MAI SUNT CATEVA ZILE PANA LA 7500 , ASTEPT SA VA INSCRIETI IN NUMAR CAT MAI MARE ! NE VEDEM IN PESTERA!