Pagini

Autor

Fotografia mea
Sacele, Brasov, Romania
Sindromul omului cu rucsacu'n spinare!

11 mai 2011

EcoMarathon 2011

Iata ca a venit si vremea primului marathon de anul acesta. Cu toate nu as putea spune ca nu m-am antrenat, totusi a lipsit ceva, cum spune Alex(http://hoinarii.blogspot.com/ ), chimia, a lipsit aceea chimie.A lipsit acel ceva care sa ma faca sa vreau sa alerg sau sa vreau sa scot un timp bun, sa vreau sa ma lupt pana la ultima picatura de energie. Poate mi s-a urcat si un pic la cap, ca inafara de Palici nu am concurenta la caregorie, ca oricum eu sunt bun, ca ma pot automotiva in cursa, ca ma descurc si cu antrenament mai putin.

Inca un lucru caruia i-am simtit lipsa, a fost numarul scazut de ture lungi. Cu toate ca m-am antrenat destul, antrenamentele au fost destul de scurte. Si cum am mai spus-o, parca nu merge sa fi prezent la toate lirele si sa vrei si rezultate bune la marathoane.

Si acum ma gandesc la toate acestea nu ca sa caut motive ci sa-mi dau seama ce am gresit, daca mai pot repara ceva intr-o saptamana jumate, pana la Hercules Marathon. Acum de antrenament nu se mai pune vorba, eu sper sa-mi revin fizic, deorece azi dupa 4 zile de la marathon, inca nu pot merge, avand o basica intinsa pe o jumatate de talpa.

Moieciu in fierbere

Acum sa revin la cursa. Despre EcoMarathon cred ca stie toata lumea( cine nu clik aici: http://www.ecomarathon.ro/ ), acest concurs este rodul Siselor, a lui Adi Bostan si a lui Mihai Orlean.

In Moieciu de Sus am ajuns de vineri seara, am stat la cort la Centrul de Ecologie Montana si Sambata de dimineata s-a dat startul. Din CPNT am fost prezenti 5 maratonisti si inca vreo 15 voluntari care au stat in posturi.

Bine cunoscuta incalzire, bine cunoscutele saluturi cu restul prietenilor si bine cunoscuta numaratoare inversa. Si astfel s-a dat si startul. Am plecat destul de tare, as putea spune prea tare, l-a un moment dat fiind langa Palici.

In Moieciu nu mai exista gravitate

Apoi am mai slabit un pic ritmul si pana sa ma dezmeticesc eu, au trecut cei 3.5 km de plat. In graba am trecut si poduletul peste Valea Popii si a inceput prima urcare. Acesta am facut-o impreuna cu prietenii mei din zarnesti: Luci, Fane,Bogdan, Nicusor si cu Mark . Deja de pe prima coborare mi-am dat seama ca ceva nu e inregula, cu toate ca mergeam destul de bine, lipsea ceva, parca eram asa plictisit.

Dupa postul 1 de alimentare, de la Scoala din Fundata, a intervenit ruptura. Dupa ce am plecat din post mi s-au rupt ochelari, de fapt nu s-au rupt, doar le-a sarit surubul de la o toarta. Acest lucru ma determinat sa ma intorc inapoi in post si sa-i las lui Teo.

Sa zic ca aici am pierdut vreo 2-3 minute, dar nu pierderea timpului a reprezentat problema ci nervii acumulati si starea de dezamagire.

Apoi m-am intalnit cu Alex si cu Radu Milea, cu care am alergat restul buclei 1.

Primii 14 km ai primei bucle i-am facut intr-o ora si 17 minute. Daca Alex s-a detasat repede, am alergat o bucata de vreme alaturi de Radu, luptandu-ne pentru locul 2 la categoria 18-22 ani.

Dupa ce s-a sfarsit si prima urcare a buclei 2, au inceput sa ma supere crampele. Deci clar, daca deja m-au luat crampele dupa 15 km, marathonul e compromis. Incet, incet l-am pierdut din privire si pe Radu.

In Cheile Gradiestei Moieciu am dat de Ana de la noi care mi-a turnat aproximativ un bidon de 5 litri de apa pe picioare in speranta ca ma mai lasa catusi de putin crampele. De aici a urmat cea mai importanta portiune a marathonului, portiunea care te poate face sa pierzi sau sa castigi. Daca anul trecut am castigat, fiind foarte motivate, anul acesta am pierdut, pierzand o groaza de locuri si pierzandu-l din vedere pe Radu.
opera lui Cornel mic

Cu chiu cu vai, am trecut si de acest forestier de 5.5 km cu panta 10% si astfel am ajuns si in Cheile Gradistei Fundata. Aici am baut un pahar de Sponser am mai bagat un gel si dai la vale. Pana in Moieciu m-am mai intersectat cu Bebe din Sibiu si cu Nicusor.

Gata si cu bucla 2, i-au betele si sub incurajarile publicului, dar in special a lui Dani, proaspat intors din Bulgaria, am plecat in bucla 3.

Urcarea spre Vf. Bisericuta a fost de vis, betele fiindu-mi parte din corp, dar odata cu fals platul din muchie a inceput chinul. Mi se pare cel mai frustrant lucru, sa vrei sa alergi, sa ai suflu si energie, dar sa nu te lase muschi. Intr-un final am coborat in Valea Bangaleasa si aici pentru prima data in viata, mi s-a blocat piciorul si aproape am cazut jos. Norocul meu a fost ca alergam cu Gabi Solomon(http://www.gabrielsolomon.ro/ ) si mi-a spus ce sa fac, cred ca fara el si acum eram acolo, deci mersi inca odata.

A urmat postul de realimentare si ultima urcare, pe care am mers foarte bine, in speranta ca mai recuperez cate ceva. Cand am ajuns in Gutanu surprinza mare, ningea ca-n decembrie. Dar cu toate ca eram in tricou nu mi-a fost prea frig, ba chiar as putea spune ca m-a racorit un pic.

Inca 5 km fals plat si unul de coborare si gata si marathonul asta.Dar lucrurile nu mergeau chiar asa bine, picioarele nu mai ascultau iar in talpa piciorului drept m-am ales cu o basica ce se intindea pe jumatate de talpa. La un moment dat a aparut unul de la fond din Moieciu din categorie cu mine si a trecut destul de usor pe langa mine, eu nemaiputand sa mai trag.

Intr-un final am bifat inca un marathon incheiat. Am terminat in 4.40, pe locul 4 la categorie( la 2 minute de locul 3 si la 6 minute de locul 2) si pe 20 la open. Asadar am iesit al doilea an consecutiv pe locul 4 la categorie, doar ca anul trecut eram in categoria 18-35 ani si am iesit pe 8 la open.

Asadar am incheiat pe departe de asteptarile mele, dar sper sa-mi revin cumva si sa fac o cursa buna la Hercules.

Ceilalti CPNTisti au sosit in urmatoare ordine:Eugen 5.10,Cezar 5.21, Iuli 5.41, Cornel 5.44 si Manu 6.46.

A urmat Pasta Party si premierea. Intre timp peste tot Moieciu s-au asternut vreo 10-15 cm de zapada.